Citytrips/Travel

ONZE UK ROADTRIP | DEEL 2

Het vervolg van onze UK roadtrip. Met in deze blogpost ons bezoek aan o.a. Blackpool, Carlisle en Newcastle. Inclusief het verhaal over ons horror hotel waar we zijn uitgecheckt. Veel kijk & leesplezier!

BLACKPOOL

Van het betoverende Portmeirion uit het eerste deel van onze roadtrip reden we door naar het overweldigende Blackpool. Blackpool is een plaats aan de westkust van Engeland en staat bekend om zijn pretparken en kermisattracties aan de boulevard. En niet te vergeten om zijn grote Blackpool Tower, welke een beetje doet denken aan de Eiffeltoren in Parijs.

Blackpool is ongeveer 2,5 uur rijden vanuit Wales, Snowdonia Park en we hebben hier onze ogen uitgekeken. Ons hotel lag aan de ene kant van de boulevard en we hebben de 5 km richting de andere kant van de boulevard richting de Blackpool tower gelopen. Een leuk stuk om te wandelen want onderweg is er een hoop te zien en te doen.

NEXT STOP: CARLISLE

Één van de plekken op onze roadtrip die ik jullie jammer genoeg niet aanraad. Om de route van de Blackpool (westkust) naar Newcastle (noord/oostkust) dragelijk te maken stopte we in het kleine plaatsje Carlisle. Vlak bij de grens van Schotland. Het idee was om vanuit Carlisle nog even een uitstapje te maken naar Schotland. Maar we waren te moe van het vele reizen om nog door te gaan. Dus besloten in Carlisle te blijven.

HORROR HOTEL

Ondanks dat het stadje er leuk uitziet en er genoeg leuke kroegen waren om een drankje te drinken heeft Carlisle ons de rillingen bezorgd. We hadden hier het meest verschrikkelijke hotel EVER! Vriendlief is echt een hoop gewend en heeft zelfs heel erg back to basic geleefd in Gambia, Afrika. Maar zelfs zo’n vies hotel had hij ook nog nooit meegemaakt. Op het eerste gezicht was het een ruime, redelijk moderne kamer. Maar toen we de badkamer open deden kwam ons een hele zure drukkende lucht tegemoet. De badkamer was oud en vol schimmel. Je kon hier eigenlijk niet langer dan een minuut zijn, zo heftig was de geur. We besloten hier niet te douchen en dat maar in het volgende hotel te doen. Niet alleen vanwege de lucht maar ook omdat het er gewoon gevaarlijk was. Alles zat los en bij het bad staken tegels uit.

Eenmaal gesetteld in de kamer keken we wat rond: de ramen konden niet dicht (wat erg vervelend was want we zaten boven de afzuiging van een niet al te lekker ruikend restaurant), gordijnen op half zeven, muren en plafons vol stof & spinnenrag. Op het hoofdbord van ons bed zaten ondefinieerbare vlekken wat zeker geen opgedroogd water was. Argwanend sloeg ik het bed open, een grote rood/bruine vlek scheen door het hoeslaken heen. Een bloedvlek in het matras. De maat was vol, hier gingen we echt niet overnachten! ’s Avonds laat zijn we nog verhuisd naar een ander hotel iets verderop in de straat.

NEWCASTLE

De eindbestemming van onze roadtrip, Newcastle. Hier waren wij uitgenodigd voor de opening van de nieuwe brouwerij van Anarchy Brewing. Één van de bieren die vriendlief importeert voor zijn eigen bedrijf. Newcastle is ook de enige bestemming waar we twee dagen zijn gebleven. We hadden een wat luxer hotel geboekt (een mega goede keuze zo na het horror hotel in Carlisle) en genoten de eerste dag van roomservice op de kamer.

Newcastle is een hippe urban achtige stad. Veel hoge gebouwen en bruggen. Uiteraard bezochten we het Newcastle Castle. Een prachtig oud kasteel waar uiteindelijk de stad om heen gebouwd is. Tijdens ons bezoek waren er zelfs acteurs aan het zwaardvechten in middeleeuwse kledij. Erg leuk om zo de sfeer te proeven. Aan de overkant van het water onder de Tyne Bridge hebben we nog heerlijk in het najaarszonnetje genoten van een drankje. Om later die avond de feestelijke opening van Anarchy bij te wonen.

THE ANGEL OF THE NORTH

Vanuit Newcastle was het na twee dagen helaas tijd om weer terug naar de haven van Hull te rijden. Hier zou s’avonds om 21.00 uur de ferry weer terugvaren naar Rotterdam. Maar onderweg pakte we nog even deze onwijs toffe bezienswaardigheid mee: The Angel of the North. Een immens groot kunstwerk boven op een berg van een engel met gespreide vleugels.

Zeker een aanrader om te bezoeken en hij is echt niet te missen!

ONZE UK ROADTRIP

Hieronder vind je de uitgestippelde route die wij in 8 dagen gereden hebben:

• Aankomst ferry Hull (Engeland)
  • Manchester (Engeland)
  • Liverpool (Engeland)
  • Snowdonia National Park (Wales)
  • Blackpool (Engeland)
  • Carlisle (Engeland)
  • Newcastle (Engeland)
  • Hull (Engeland)ne

Mocht je iets langer weg kunnen (wij konden helaas niet langer dan 8 dagen weg) rij dan ook zeker even de grens over bij Carlisle / Newcastle naar Schotland. Dit is zeer de moeite waard en wij baalde echt enorm dat wij deze niet konden meepakken op onze reis. Ook is het een aanrader om 2 dagen in Liverpool te verblijven. Dit is zo’n leuke stad dat je zeker wel 2 dagen nodig hebt om alles te zien.

BEDANKT!

Bedankt voor het volgen van onze reis, we hopen dat jullie genoten hebben van de foto’s en verhalen. Wij hebben echt een top vakantie gehad en raden deze roadtrip ten zeerste aan!

Laat je me weten als je gaat? Deel 1 niet gelezen? Lees hem hier: Onze UK roadtrip | Deel 1

Veel liefs, ♥ Thessa

Wil je altijd op de hoogte blijven van de nieuwste posts van Love and Lifestyle Blog en wat er zoal in mijn leven gebeurt? Volg me dan via BloglovinFacebookTwitter en/of Instagram.

Previous Post

1 Comment

• Reply Liezel 29 november 2018 at 14:39

Thank you so much for sharing your wonderful trip and tips! (Oi, that one hotel sounds really crazy, I hope you got your money back!!!)