Dierbare herinneringen van Marjolein in drie bijzondere geurlijnen

Mooie momenten en herinneringen draag je altijd bij je. Vanuit deze gedachte is er nu Moments by Marjolein Bastin; een collectie met beauty- en home producten, geïnspireerd op de fijne plekken en herinneringen die Marjolein Bastin koestert. Marjolein had altijd de wens om een collectie te ontwikkelen met producten die je weer even terugbrengen naar een fijn moment of een mooie plek. Marjolein: ‘Waar ik ook teken, als ik een geurkaars brand, ben ik weer even terug op die vakantiebestemming, of het doet het me denken aan mooie momenten die ik heb meegemaakt. Geuren bepalen hoe je je voelt en werken vaak ook inspirerend.’ In samenwerking met Hallmark is er nu een collectie die bestaat uit drie geurlijnen. Elke geurlijn bestaat uit een home perfume, verzorgende handlotion, handzeep, een heerlijk ruikende geurkaars en rustgevende geursticks voor in jouw favoriete ruimte. De tekeningen op de verpakking zijn uiteraard door Marjolein gemaakt en laten kleurrijke bloemen en dieren zien, die Marjolein associeert met de geurlijn. Stuk voor stuk producten om van te genieten, in een prachtig jasje.

We gaan op geurreis

Marjolein heeft veel landen en plaatsen bezocht in haar leven. Sommige bestemmingen hebben een plekje in haar hart veroverd. De herinneringen van deze locaties vormen de basis voor de geuren van de producten.

Bora Bay: De Bora Bay lijn is geïnspireerd op reizen naar tropische eilanden en geurende bloemen, waarin tonen van fleurig jasmijn en zoete patchoeli te ruiken zijn. ‘Bij Bora Bay denk ik aan de fijne herinneringen die ik heb aan tropische eilanden, het hangmat gevoel en de geur van kleurige bloemen,’ aldus Marjolein. De Bora Bay lijn heeft kleurrijke illustraties op de flacons en verpakking, met tropische bloemen en fladderende vlinders.

Swiss Lodge:De Swiss Lodge lijn neemt je mee naar een houten lodge in de natuur, met geuren van petitgrain en warme amber. ‘Swiss Lodge is gebaseerd op mijn favoriete plek in de Zwitserse Alpen, waar ik een paar maanden per jaar ben. Het is een combinatie van de frisheid van sparren, vers hooi en de geur van hout, waar ook ons eigen huis van gemaakt is,’ zo vertelt ze. Deze lijn is te herkennen aan de illustraties met de imponerende Alpen, Edelweiss en vlinders.

Dutch Coast: In de Dutch Coast lijn staat de zandkust van Nederland centraal, waarin je tonen van frisse limoen en zachte iris kunt herkennen. Marjolein: ‘Op Ameland ben ik ook graag, daar kom ik al veertig jaar. Het voelt als thuis en de geur van Dutch Coast herinnert me aan schelpen zoeken, liggen in het zand en het turen naar de eindeloze horizon met schepen in de verte.’ Op de verpakkingen van de Dutch Coast lijn zijn rustgevende tekeningen te zien van helmgras, schelpen, zeemeeuwen en lila irissen.

Over Marjolein Bastin

Marjolein Bastin-Uit den Bogaard (Loenen aan de Vecht, 16 juni 1943) is een Nederlands illustratrice en tekenares van voornamelijk onderwerpen uit de natuur, zoals dieren en planten. Marjolein werkte na de academie voor beeldende kunst voor verschillende reclamebureaus en uitgeverijen. Vanaf 1974 tekent ze voor het weekblad Libelle, waarin ze vanaf 1980 haar eigen natuurpagina had, enkele jaren later uitgebreid met ‘Vera de Muis’. Vanaf 1979 werkte ze ook vele jaren voor Grasduinen en daarnaast maakt Marjolein ook aquarellen. Haar tekeningen verschijnen in boeken en op diverse artikelen zoals kalenders, agenda’s, kaarten en servies, waaronder voor Hallmark. Ze tekent nog elke dag: ‘Ik deel mijn geluksmomenten vooral met mijn papier. Hierop teken ik wat ik vast wil houden, zodat het niet verloren gaat en voor altijd blijft leven,’ zo zegt ze. Marjolein won de publieksprijs voor de beste tekenares van Nederland en maakt iedere week een tekening voor in Libelle. Daarnaast worden er producten verkocht met haar tekeningen in veel verschillende landen.

Over Hallmark

Hallmark versterkt waardevolle relaties en inspireert mensen om hun emoties te uiten, iedere dag opnieuw. Via een kaart zeg je vaak makkelijker wat je voelt en komt de persoonlijke boodschap echt binnen. Hallmark helpt om die momenten extra bijzonder te maken. Wat ooit begon met de Amerikaan Joyce C. Hall, die met een schoenendoos vol kaarten drogisterijen en cadeauwinkels afstruinde, is uitgegroeid tot een sterk en internationaal merk. Van wenskaarten tot cadeaus; Hallmark is vertegenwoordigd in meer dan 100 landen en in ruim 30 talen. Deze sterke aanwezigheid, waartoe zelfs een eigen televisienetwerk in de Verenigde Staten behoort, maken van Hallmark een iconisch bedrijf dat zich focust op de toekomst en het maken van echt contact.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *